راه های دستیابی به تناسب اندام

۱- روزانه ورزش کنید

روزانه حداقل یک ساعت ورزش کنید. لازم نیست خود را در اثر دویدن و ورزش شدید بکشید، اما باید در زندگی روزمره خود نوعی فعالیت بدنی متوسط داشته باشید. اگر به دنبال کاهش چند کیلویی سریع هستید، یک تمرین با شدت بالاتر انجام دهید. مثلاً یک ساعت با سرعت تند پیاده روی کنید. فقط یک هشدار، عضلات شما پس از یک تمرین با شدت بالا درد خواهند گرفت. ممکن است تحریک کننده باشد، اما این بدان معناست که بدن شما در حال تغییر برای بهتر شدن است. حتما بعد از هر تمرین هیدراته بمانید و غذاهایی با مقدار مناسب پروتئین مصرف کنید. پروتئین به بازسازی عضلات شما کمک می کند.

۲- غذا های سالم مصرف کنید وعده های غذایی خود را حذف نکنید

مهم نیست که معده شما چقدر به شما می گوید که به جای غذای سالم به سراغ آب نبات بروید، سعی کنید از شیرینی جات دوری کنید. شکر حاصل از آب نبات به شما کمکی نمی کند که خوش اندام شوید. حتی اگر فقط یک آب نبات باشد، یکی در نهایت به دیگری منجر می شود. میوه ها و سبزی ها بهترین چیزهایی هستند که می توانید هنگام خوش فرم شدن مصرف کنید. به عنوان مثال، سیب در ایجاد احساس سیری در معده تا ۳ تا ۴ ساعت عملکرد خوبی دارد. سبزیجات سبز مانند لوبیا سبز و کلم بروکلی دستگاه گوارش را تمیز و سالم نگه می دارند. همچنین از گوشت های بدون چربی مانند بوقلمون و مرغ استفاده کنید. غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی نیز جایگزین های خوبی هستند. این غذاها سرشار از پروتئین و مواد مغذی سالم برای کمک به تناسب اندام و آمادگی عضلات برای تمرین هستند. علاوه بر این، مطمئن شوید که آنچه می خورید را تقسیم می کنید. داشتن یک متابولیسم خوب از تقسیم وعده های غذایی ناشی می شود. سعی کنید به جای داشتن سه وعده غذایی بزرگ در طول روز، شش بار در روز غذا بخورید و وعده‌های کوچک‌تری داشته باشید. این همچنین به شما کمک می‌کند در هنگام ورزش تنفس راحت‌تری داشته باشید.

۳- حواستان به مقدار کالری و غذای دریافتی باشد

شمارش کالری دریافتی در روز می تواند به شما کمک کند تا از پرخوری بپرهیزید.

۴- خواب کافی داشته باشید

حتی اگر اکثر ما در طول روز یا شب هشت ساعت کار کنیم، خواب کافی برای شارژ باتری های بدن بسیار مهم است. شش تا هشت ساعت خواب بدن را در طول روز حفظ می‌کند، اما اگر بعد از بازگشت از محل کار احساس خستگی کردید، حتماً قبل از ورزش، یک چرت کوتاه بزنید. فقط باید حدود نیم ساعت چرت بزنید. این کار از بیدار ماندن شما در اواخر شب جلوگیری می کند.
۵- با انگیزه بمانید
یک کلید مهم برای خوش اندام بودن، تعیین اهداف و حفظ ذهنیت مثبت است. اگر مثبت اندیش باشید، قادر خواهید بود برای رسیدن به اندامی متناسب که همیشه می خواستید، به خودتان فشار بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *